Készülj fel az inspirálódásra,

mert 3 olyan tippet hoztam ma neked, amivel nem csak tudatosabban építheted a márkádat a közösségi médián, de ezek segítségével a követőidből rajongókat, a rajongókból pedig fizető ügyfeleket faraghatsz!

Biztos te is érezted már azt, hogy egyszerűen nincs ötleted mit posztolj, hiába görgeted végig a telefonod galériáját, semmilyen insta kompatibilis képet nem találsz…

Ne aggódj, nem vagy egyedül, mind próbáljuk legyőzni az algoritmust, és hallatni a hangunkat, miközben azon gondolkozunk tényleg csak hirdetéssel lehet-e sikeresnek lenni a közösségi médián.

Én azt mondom, nem lehetetlen hogy organikusan is elérd a célcsoportodat a közösségi médián és létrehozz egy szuper-lojális követőbázist, akik nem csak követnek, de meg is veszik a termékeidet/szolgáltatásaidat. Hiszen a népszerűség senkinek se fizeti a számláit.

Kíváncsi vagy már?

Vágjunk is bele!

01

Építs márkát, ne csak üzletet!

Itt most nem arra gondolok hogy csinálj egy logót és találj ki egy márkanevet, mert mindezek csak az arculatod részei, a márkád ennél sokkal többről szól, RÓLAD! Nagyon sok vállalkozót látok a social medián, akik elbújnak a termékük vagy akár szolgáltatásuk mögé, csak erről kommunikálnak és fogalmunk sincs ki van a márka mögött, vagyis az üzlet mögött.

Tudom, ijesztő lehet az egész világ előtt megmutatni magadat, de az igazság az, hogy az emberek megunták hogy üzletektől vásároljanak, embereket akarnak, akiket ismernek, akikkel tudnak kapcsolódni. Ezért kiemelten fontos hogy tudatosan kiépítsd a SZEMÉLYES MÁRKÁDAT!

És hogy miért jó ez neked?

Gondolj bele! Belőled csak egy van, senki más nem lehet pontosan olyan mint te, így a személyes márkád teszi majd igazán egyedivé a márkádat.

Ez így jól hangzik, de hogyan kommunikáld ezt online?

Mondok egy egyszerűen használható tippet!
Kérdezd meg a szüleidet, barátaidat, párodat hogy mondják el az első 5 dolgot, ami eszükbe jut rólad. Milyen vagy te? Lehet hogy imádsz könyveket olvasni, olyan a hangod mint Beyoncé-nak, vagy mindened a lovaglás. Akkor mutasd ezt meg a követőidnek!

Nincs ilyen szabály hogy csak „szakmai tartalmakat” oszthatsz meg az üzleti profilodon, persze az is kell, látniuk kell a követőidnek hogy értesz ahhoz, amit csinálsz és jó vagy a szakmádban, de önmagában ezzel nem győzöd meg őket, hogy téged vagy a te termékedet válasszák. Ahhoz magadat is el kell adnod. Te is szívesebben vásárolsz olyan vállalkozóktól, akikkel tudsz azonosulni, akiknek egyetértesz az értékrendjükkel és azzal, amit képviselnek.

Építs egy olyan személyes márkát, amivel az emberek kapcsolódni tudnak, és mutass meg többet a közösségi médián, mint csak a munkádat!

02

Használj Call-to-action-t!

Mindannyian voltunk már úgy, hogy kitettünk egy posztot és biztosak voltunk benne hogy rengeteg kommentet, like-ot és elérést fog generálni. De hiába frissítjük az app-ot, csak nem jön az az engagement. Valami nem működik.

Az igazság az, hogy kitartóan és folyamatosan kérned és invitálnod kell a követőidet arra, hogy beszélgessenek veled.  El kell érned, hogy úgy érezzék, nálad és a profilodon safe place helyen vannak és bátran beszélgethetnek veled a közösségi médián, mert te TÉNYLEG kíváncsi vagy a véleményükre.

Ahogy a nevében is benne van, CALL to action, tehát neked kell hívnod őket és kezdeményezned feléjük, hogy interakcióba lépjenek veled. De nem szabad túl hamar túl sokat kérni.

Mit értek ez alatt?

Az egyik legnagyobb hiba, amit sok vállalkozó oldalán látok, hogy kiposztolják a munkájukat egy semmitmondó képaláírással, majd oda írják hogy „Látogass el a weboldalamra és vedd meg most”. De gondolj bele, ez egy NAGY kérés. Nem csak arra kéred a követődet, aki még soha nem lépett interakcióba veled, hogy hagyja ott az Instát és lépjen át egy másik platformra, de egy olyan termékhez vagy szolgáltatáshoz irányítod, amiről nem is tudja hogy érdekli-e egyáltalán.  Tehát nagy eséllyel nem fog rákattintani.

Hogyan lehet ezt elkerülni?

Ahhoz, hogy a NAGY kérésed sikeres legyen, ezt meg kell előznie sok kis kérésnek. Azzal, hogy egyszerű, jól érhető call-to-action kéréseket teszel a posztjaidba, eléred, hogy a követőid biztonságosan érezzék magukat, amikor interakcióba lépnek veled, így amikor eljön a NAGY kérésed ideje, bátran át fognak kattintani a termékedre/szolgáltatásodra.

Mik lehetnek ezek a kis kérések?

Például:

  • Kedveld ezt a képet ha…
  • Jelöld meg kommentben aki…
  • Írd meg kommentben a kedvenc…
  • Írj egy emojit kommentben ami legjobban jellemzi a napodat
  • Kattints és nézd meg a legújabb posztomat

Ha ilyen apró call-to-action kéréseket teszel a posztjaidba, és ezekre a válaszokra, kommentekre reagálsz is, az emberek izgatottak lesznek hogy beszélgethetnek veled.

03

Mesélj történetet!

Biztos te is hallottál már a storytelling erejéről, ami szerencsére egyre nagyobb hangsúlyt kap a social media felületeken is. 

Most lehet azt gondolod, oké, de én nem vagyok író. Lehet hogy nem, de történetmesélő igen, csak még nem jöttél rá.

Hiszen azért osztunk meg tartalmakat az Instán, a Facebookon és minden közösségi médián, mert szeretnénk átadni valamit az embereknek, megosztani magunkról/magunkból egy kicsit, bemutatni a TÖRTÉNETÜNKET. Minden történet és mesélő más egy kicsit, még egy olyan ember, olyan személyiség nincs, mint te, épp ettől lesz igazán egyedi a tartalmad, hiszen ezt senki más nem tudja úgy csinálni mint te.

Ha belegondolsz, az Instagram feed-ed is olyan, mint a saját történeted fotóalbuma.  Ha valaki, aki nem ismer téged személyesen, megnézi az Insta oldalad, elolvassa a szövegeidet, a gondolataidat, az érzéseidet, látja merre jártál, mit csináltál, miben hiszel.. egy kicsit közel kerül hozzád, anélkül hogy találkoznátok.

Kezded már érteni?

Ha legközelebb azon gondolkozol, hogy mit posztolj, gondolkozz inkább úgy, milyen történetet szeretnél megosztani.

De most nézzük egy kicsit üzleti oldalról, hogyan tudsz történetet mesélni a munkádról, a termékedről/szolgáltatásodról?

  • Mutasd meg a kulisszatitkokat! Az emberek imádnak mindenről tudni, és szeretik látni, mi hogy készül. Mutasd meg hol készíted a termékedet, hol dolgozol, hogyan dolgozol, hogyan építesz fel egy projektet, hogy zajlik a tervezés, mit használsz stb.

  • Ha úgy érzed elakadtál, és nincs ötleted, kérdezd meg az ügyfeleidet, vásárlóidat. Miért választottak téged, milyen félelmeik voltak mielőtt elkezdtek veled dolgozni, mi volt a legmeghatározóbb emlékük veled kapcsolatban stb és ezeket a történeteket használd fel a tartalmaidban.

Azzal hogy történetet mesélsz, kapcsolatokat építesz és ezekből a kapcsolatokból később ügyfelek/vásárlók lesznek.

Remélem már nagyon inspirált vagy, hogy megoszd a történeted mindenkivel, de mielőtt nekiálltál posztokat gyártani, még ezt olvasd el:

  1.   Fontos hogy tudatosítsd magadban hogy nem a számok határozzák meg az értékedet, a sikeredet. Nem számít hogy 200 vagy 200 000 követőd van, nem számít hány likeot kapsz a posztodra, te csak add magad, oszd meg a történeted, építsd az énmárkádat, légy önmagad.
  1.   Nem kell tökéletesnek lennie ahhoz, hogy jó legyen. Sőt, azt hiszem mára már belefáradtak az emberek a tökéletességbe. Ne várj folyamatosan a tökéletes pillanatra, a tökéletes fényre, vagy hogy lefogysz még 5 kilót, ne várj arra, hogy elkezd élni az életed, kezd el írni a saját történeted!

3.   Te vagy önmagad legnagyobb kritikusa! Ha úgy érzed mások mikroszkóppal figyelik minden hibádat, és muszáj hogy leretusáld még azt az egy láthatatlan pattanást az arcodról… hidd el, az emberek észre se fogják venni, annyira el vannak foglalva a saját problémáikkal. Vedd le a nyomást magadról, nem kell tökéletesnek lenned, mert olyan nem is létezik.

4.   Tarts szünetet! Senki nem fog nyomozást indítani ha épp eltűnsz egy pár napra a közösségi médiáról, mert épp rosszul érzed magad, elutaztál, family-time van. Hagyj magadnak egy kis időt hogy feltöltődj és újult erővel vágj bele a tartalomgyártásba.

  1.   Kísérletezz! Nincsenek sikerek és kudarcok, csak kísérletek. Van, amelyik beválik, van amelyik nem. Nyugodtan próbálj ki új dolgokat, posztolj új témákat, új designnal, új platformokon.

A közösségi média az egyik legeslegjobb eszköz arra hogy átadd az üzenetedet, a történetedet másoknak. Mert neked van valamid, ami senki másnak nincs. Te és a te vállalkozásod is egyedi, hát mutasd is meg!

Ha pedig szeretnél még többet tanulni a tudatos márkaépítésről a közösségi médián, nézd meg a Social media mentorprogram szolgáltatásom és tanulj tőlem 3 hónapon keresztül!

Várkoly Enci

Social media manager
Brand designer