Ha valakinek arról mesélek, hogy mivel foglalkozom, legtöbbször ilyen válaszokat kapok:⁣

– Social mi?

– Jaa akkor te csinálod az ilyen hirdetéseket?⁣

– Te akkor most influencer vagy?

– Szóval pörgeted az instát egész nap?⁣

Szóval úgy gondoltam kezdjünk tiszta lappal és mesélek egy kicsit nektek arról, mi is az a social media management és mit csinálok én egész nap! (nem, nem csak az Instát pörgetem)

A social media management nyers fordításban a közösségi média kezelést jelenti. Ebbe beletartozik minden közösségi platform, a Facebook az Instagram, a Youtube, a Pinterest, a Twitter, Tiktok és a LinkedIn. Ezek közül én a Facebook és az Instagram platformmal foglalkozok kiemelten, mert mára már ezek váltak a céges közösségi média megjelenés alapjává. Ma már egyetlen cég és vállalkozó sem teheti meg, hogy ne legyen fent ezeken a közösségi oldalakon, mert egyrészt a célcsoportjuk nagy része ezeken a platformokon tölti az idejét, másrész pedig a felhasználók gyakran már inkább ezeken a platformokon keresnek információt az egyes cégekről, szolgáltatásokról, mintsem hogy felmenjenek a weboldalra.

Jó,jó azt már értem miért fontos a social media, de mit csinálsz te?

Social media managerként, az én feladatom eldönteni egy adott márkának mik a legmegfelelőbb közösségi média csatornák. Mert közel sem biztos hogy minden cégnek/vállalkozónak jelen kell lenni minden csatornán. Fontos, hogy belegondoljunk az adott márka célcsoportja hol van jelen, milyen tartalmat fogyasztanak és hol tudjuk elérni őket.⁣

Ha megvannak a csatornák, jöhet a stratégia! Mit jelent ez? Át kell gondolni, hogy mi a célunk a tartalomgyártással, milyen fajta tartalmat szeretne látni a célcsoportunk? Oktatni szeretnénk a követőinket vagy épp inspiráló vagy vicces tartalmak passzolnak a márka imidzséhez? Sok fontos kérdés van, amin végig kell menni és megtervezni az egész stratégiát. Na ez is az én feladatom :)⁣

Ha ez is megvan, jöhet a mit posztoljunk és mikor? A legtöbb esetben én készítem a tartalmakat az ügyfeleim oldalára, és én is készítem el az úgynevezett tartalomnaptárat, vagyis hogy mely napokon milyen témákról kerüljön ki poszt. Megírom hozzájuk a szöveget, megkeresem a legmegfelelőbb hashtageket és a content calendar alapján ezeket szépen időzítem az ügyfeleim oldalára.

Ha szeretnéd te is megtanulni, hogyan készítsd el a saját tartalomnaptáradat, töltsd le a legújabb ingyenes E-book-omat, amiben lépésről lépésre végig vezetlek a folyamaton!

Azonban social media managerként nem csak azokkal a vállalkozókkal foglalkozom, akik szeretnék nekem kiszervezni az oldalaik kezelését, hanem azokra is gondolok, akik szeretnének tőlem tanulni, hogy ők maguk tudják megfelelően kezelni a közösségi média felületeiket!

Nekik a 3 hónapos különleges mentorprogramommal segítek, amelyről ITT olvashatsz bővebben!

Várkoly Enci

Social media manager