A napokban jelentette be a Facebook, hogy jelentős újítások várhatóak a Facebook oldalak kinézetében, funkcióiban és kezelésében. 

Nézzük meg, melyek a legfontosabb változások és hogyan segíti ez a 2021-es social media kommunikációdat!

ÚJÍTÁSOK:

  • Egyszerűbb és kezelhetőbb Facebook oldal admin felület
  • Külön dedikált Facebook news feed, az az hírcsatorna az oldalnak
  • Könnyű navigáció a privát profil és üzleti oldal között
  • Eltűnik a like a Facebook oldalaknál, maradnak a követők
  • Új fajta hozzáférési szinteket oszthatnak ki az oldaladminisztrátorok az oldal további kezelőinek
  • Részletesebb oldalelemzéseket és relevánsabb értesítéseket kapunk
  • Új biztonsági funkciókat kapunk, hogy elkerüljük a spam tartalmakat és hamisított fiókokat

De mit jelent ez pontosan és melyik számodra a legfontosabb?

Nézzük meg részletesebben!

Új_Facebook_oldal_kinézet1

Forrás: https://about.fb.com/

01

Nincs többé like a Facebook oldalaknál!

Az egyik legnagyobb újdonság, hogy az oldalaknak már nem lesznek külön kedvelői és követő, hanem az egyszerűsítés kedvéért csak a követők maradnak.

Szerintem ez egy kifejezetten jó dolog, és segít egy picit tisztábban látni az márkáknak is, hiszen gyakran előfordult hogy sokkal több követővel rendelkezett egy adott oldal, mint kedvelővel, ami összezavarta az oldalak tulajdonosait, hogy most akkor hány embert is érnek el a tartalmaikkal.

Hiszen könnyen lehet hogy valaki kedvelt korábban egy adott oldalt, azonban idővel megunta a tartalmait, nem szerette volna már látni a posztokat a hírfolyamába, ezért kikövette az adott oldalt, azonban a kedvelése ugyanúgy ott maradt az oldalon. Ez félrevezető adatokat jelentett az oldalkezelőknek is, hiszen sokan nem tudták, hogy valójában csak az oldal követői láthatják az új tartalmait az oldalnak.

Ezt a problémát fogja orvosolja az újítás, ami remélhetőleg mind a felhasználóknak, mind pedig az oldal tulajdonosoknak könnyebség lesz.

02

Saját dedikált hírcsatorna a Facebook oldalaknak!

A másik nagy újdonság hogy az oldalak saját News Feed-et, az az hírcsatornát kapnak. Ez azt jelenti, hogy maga az adott oldal márkaként/vállalkozóként az üzleti oldalával vehet részt a beszélgetésekben, követheti az újdonságokat és kapcsolatba léphet a közösségével.

Emellett az oldalak követői jobban fogják látni azokat a kommenteket, amelyeket maga az üzleti oldal tett, ezek ugyanis a többi komment fölé fognak kerülni, kiemelt helyre.

Ez szintén egy hasznos újítás lehet, hiszen ez is az aktivitást és a kapcsolódást segíti elő a közösségünkkel, továbbá segít növelni a Facebook oldalak organikus elérését is, így most még jobban érdemes lesz a rendszeres tartalomgyártáson kívül az aktivitásra is nagyobb figyelmet fordítani.

03

Új Q&A funkció

Az oldalon indítható szavazás mellett egy új Q&A kérdés-válasz funkció is bevezetésre kerül majd, szintén az aktivitás növelésének elősegítésére, de egyelőre erről még nincs sok információ.

Új_Facebook_oldal_kinézet2

Forrás: https://about.fb.com/

Az új funkciók mellett pedig az ígéretek szerint egy átláthatóbb és könnyebben kezelhető felületet kapunk, ahol részletesebben ki lehet majd osztani az oldalt kezelő személyek hozzáférési szintjét is.

Külön lehet majd jelölni például hogy az adott személy hozzáférjen a hirdetésekhez, az oldal elemzéseknek, a posztokhoz, vagy épp kezelni tudja a kommenteket és olvasni tudja az oldalnak írt üzeneteket is.

Az újítások folyamatosan kerülnek bevezetésre a következő hónapokban, úgy hogy érdemes figyelni nálatok mikor jelennek meg az új funkciók.

Ha további segítségre lenne szükséged a Facebook oldaladdal kapcsolatban, keress bizalommal!

Tanulj meg mindent a sikeres üzleti social media kommunikációról a 3 hónapos egyéni mentorprogrammal!

További részletekért kattints a gombra!

Várkoly Enci

Social media manager &
brand designer