A nemrég bevezetett további szigorítások és új szabályok sok vállalkozás életét nehezíti meg. Ilyen helyzetben különösen fontos, hogy mennyire vagy rugalmas és milyen gyorsan tudsz alkalmazkodni az új, megváltozott helyzethez, és hogyan tudod ezt kommunikálni.

Ehhez hoztam most neked egy kis segítséget, hogy melyek azok a lépések, amiket érdemes most megtenned, mivel tudod támogatni most a vállalkozásod és merre indulj el, hogyan kommunikálj.

Tudom, hogy ez most nagyon sokatokat érint, és sok vállalkozásnak most megint újra kell gondolnia a teljes működését, szolgáltatásait/termékeit. Ha nálad is ez a helyzet akkor maximálisan együttérzek veled és kitartást kívánok a túléléshez!

Igyekszem mostantól minél több ingyenesen is elérhető hasznos tartalommal, blogcikkel segíteni, illetve olyan eszközöket és megoldásokat kínálni neked, amivel kicsit könnyíthetek a helyzeteden, hogy minél többet ki tudj hozni most az online kommunikációdból.

Pandémia kommunikáció – Mit tegyél most?

01

Ne hagyd abba a kommunikációt!

Az az egyik legnagyobb hiba, amint most tehetsz hogy teljesen leállsz a kommunikációddal. A jelenlegi helyzetben még az eddiginél is fontosabb hogy folyamatosan és aktívan kommunikálj a vevőiddel/ügyfeleiddel, ne hagyd hogy elfelejtsenek téged.

Most még inkább átterelődik a figyelem az online térre és a social media kommunikáció fontosabb mint valaha. Ha eddig nem foglalkoztál a közösségi oldalaiddal, itt az ideje hogy kialakítsd azt a stratégiát és rendszeresen gyárts tartalmat, beszélgess a követőiddel. Ebben az időszakban érdemes a márkaépítésra és a bizalomépítésre fókusználnod.

Ami még nagyon fontos, hogy tájékoztasd a vevőidet, hogyan hat rád a rendelkezés, hogyan tudod kiszolgálni őket, hogyan változik a nyitvatartásod, de akkor is kommunikálj, ha nem változik semmi!

02

Koncentrálj a jelenlegi ügyfélkörödre, vásárlóidra!

Most nem az új vásárlók megszerzésén van a hangsúly, hanem azon, hogyan tudod megtartani a már meglévő vevőidet, ügyfélkörödet. Ehhez pedig az kell, hogy szem előtt legyél.

Amellett hogy fontos a rendszeres kommunikáció a közösségi médián, érdemes más csatornákat is bevetni. Ha van e-mail listád, érdemes elővenni, rendszerezni és ott is kommunikálni a vevőiddel, ha még nincs, itt az ideje a listaépítésnek.

03

Ne rögtön a marketing költségeket csökkentsd!

Bármennyire is az az ösztönös reakció hogy a marketing kiadásokat csökkentsd elsőként, nem ez a jó megoldás. Sőt, ilyen helyzetben még inkább felértékelődik a megfelelő kommunikáció és az online marketing szerepe, hiszen mindenki online van, itt tudod őket egyedül elérni, ez most az egyetlen esélyed.

04

Fejleszd az online marketinged!

Ha eddig úgy gondoltad, 2020-ban még megúszhatod weboldal nélkül, itt az idő hogy belásd, minden vállalkozásnak szüksége van egy átlátható, reszponzív weboldalra.

Ha még nincs weboldalad, vagy fejlesztésre szorul, itt az idő hogy megcsináld. Nincs még Google Cégem profilod? Két kattintás az egész, most végre megcsinálhatod. Már régóta szeretnél elindítani egy Google Ads kampányt vagy Facebook hirdetést? Most tedd meg! Nézd át a teljes marketing folyamataidat és optimalizáld őket, ha kell, kérd szakértő segítségét.

05

Kezdj el videózni!

Tudom, sok mindenki mumusa a videók készítése, nem szeretek szerepelni, nem tudom hogy kell stb. Kifogásokat mindig fogsz találni, de az kétségtelen hogy a videónak még mindig hatalmas ereje van, akár a közösségi médiában akár a weboldaladon, videós tartalmakkal csak nyerhetsz.

Ha most van egy kis szabadidőd, használd ki és csinálj élő bejelentkezéseket a közösségednek, készítsd rövid vagy hosszabb bemutatkozó vagy hasznos tippes videókat, a lényeg hogy csak kezd el, mert te is képes vagy rá!

06

Képezd magad!

Legyel szó akár arról, hogy irányt kell váltanod a vállalkozásodban, vagy arról, hogy már régóta szeretnél megtanulni valamit, itt az idő hogy belevágj és képezd magad.

Egyre több online képzés és webinár elérhető már, kihasználhatod ezt az időt arra, hogy fejleszd magad és a vállalkozásodat, hogy ha elmúlik a vihar, még többet és jobbat tudj nyújtani a vevőidnek.

Hogyan tudok én segíteni neked?

  • Igyekszem minél több ingyenesen elérhető tartalmat készíteni neked, hogy fejleszd a közösségi média kommunikációdat.
  • A social media audit szolgáltatásomat 40% kedvezménnyel veheted igénybe, ha szeretnéd átnézni mi az, ami fejlesztésre szorul a Facebook és Instagram oldalaidon. Részletes elemzést kapsz tőlem, személyre szabott javaslatokkal hogy a legtöbbet ki tudd hozni az online kommunikációdból. Erről itt találsz információt: Social media audit
  • A social media mentorprogramba még idén is tudsz jelentkezni, ha szeretnél mindent megtanulni a közösségi média kommunikációról A-Z-ig. Erről itt találsz információt: Social media mentorprogram
  • Új szolgáltatásként arculattervezéssel és Instagram feed tervezéssel is tudlak segíteni a fejlődés útján. Ehhez el is készült az új landing oldal, ahol minden információt és referenciát megtalálsz: Arculattervezés
  • Készülök egy új, szuper hasznos E-book-al ami sokkal részletesebb lesz, mint az Így tervezd meg a tartalomnaptáradat! E-book és biztos vagyok benne hogy nagy hasznát veszitek majd.
  • Illetve 2021-ben több letölthető tartalommal illetve online videós kurzusokkal szeretnék még több vállalkozónak segíteni, de ez még a jövő zenéje.

Kitartást és sok sikert kívánok neked, én bízom benne hogy átvészeljük ezt az időszakot! Ha úgy érzed van, amiben tudok neked segíteni, keress bizalommal! ?

Várkoly Enci

Social media manager