Mik azok az Instagram engagement csoportok és miért nem ajánlom hogy csatlakozz? 

Az Instagram követők és lájkok értelmetlen hajhászásában gyakran észre sem vesszük, hogy lehet nem a megfelelő követőszerzési módszert használjuk márkánk oldalának növeléséhez. Mert igen, lehet rosszul is növekedni, ebben a cikkben pedig mutatok is egy példát, hogyan.

Mik ezek az Instagram csoportok?

Az engagement group valójában nem más, mint hogy több, valós Instagram felhasználó/influencer összeáll egy csoportba és annak érdekében hogy felpörgessék az oldalaik aktivitását, megegyeznek arról hogy a csoport tagjai mindig reagálnak/kommentelnek a csoporttagok új tartalmai alá.

HOGYAN LEHET BEKERÜLNI EGY ILYEN CSOPORTBA?

Nagyrészt meghívás alapján, de ezt nem olyan nehéz szerezni mint gondolnánk. Sőt, manapság már egyre jobban megsokasodtak az ilyen csoportba invitáló Instagram DM üzenetek. De ha szemfülesek vagyunk, a Facebook csoportok között is találhatunk ilyen „egymást támogató” aktivitást ígérő csoportokat. Sőt, sajnos több etikátlan cég is kínál, komoly pénzekért ilyen szolgáltatásokat az ártatlan felhasználóknak, akik szeretnék növelni a követőszámukat és profiljaik aktivitását.

Miért nem ajánlom?

Számos hatékony és etikus követőszerzési módszert létezik azonban a követők vásárlása illetve az ilyen engagement csoportok nem tartoznak közéjük. Mondom miért.

Hiába lesz több követőd és nagyobb aktivitásod, ezek a felhasználók nem azért reagálnak a tartalmaidra mert őszintén tetszik nekik, hanem azért, hogy majd ezt ők is visszakapják tőled. Így nem fogsz tudni kiépíteni egy elkötelezett közösséget.

Ezek a követők valószínűleg nem a célcsoportod tagjai. Így hiába a sok lájk meg komment, ezekből a követőkből soha nem lesz vásárló, nem érdekli őket igazán a szolgáltatásod/terméked, nem fogják előre vinni a vállalkozásodat.

Az egész jelenség azért jött létre, hogy meg „hackeljék” az insta algoritmusát, azonban az Instagram előtt nem titok, hogy léteznek ilyen csoportok. Az algoritmus folyamatosan tanul és felismeri az ehhez hasonló csoportokat, ahogy a botokat is. Ha rövid távon még úgy is érzed, hogy előnyöd származik belőle, hosszútávon biztos hogy csak hátrányod lesz.

Nézzük meg a másik oldalról!

Azt már tudod, miért nem jó a márkádnak/oldaladnak egy ilyen engagement group, most nézzük meg neked miért nem jó.

Könnyen lehet, hogy olyan más felhasználók/márkák is vannak a csoportba ahova belépsz, akikkel te nem tudsz azonosulni, nem releváns számodra, de mégis „reagálnod kell” a tartalmaikra, kedves kommenteket hagynod. Tényleg ezt szeretnéd?

Minél nagyobb csoportba lépsz be, annál több interakciót kaphatsz a tartalmaidra, ugyanakkor ez neked is annyival több idődet veszi majd el, hiszen mindenki tartalmára reagálnod kell. Ez 50-100 fős csoportoknál már azért elég megterhelő, ezt az időt a vállalkozásod tényleges fejlesztésére is fordíthatnád.

Tele lesz a hírfolyamod olyan felhasználók tartalmaival, akiket igazából nem azért követtél be, mert érdekesek, szórakoztatóak, hanem mert „muszáj volt”. Ez pedig könnyen elveheti a kedvedet attól, hogy tartalmat fogyassz az Instán.

Ezek csak számok!

Nem a követőszámod határozza meg a sikered! Igen, fontos hogy valamilyen szinten ezekkel is foglalkozzuk. Állítsunk fel KPI-okat, figyeljük a statisztikákat hogy mi az ami működik, mi az ami nem, de nem szabad átesnünk a ló túl oldalára sem.

Hiába a sok Instagram „algoritmus hackelés” és hiúsági mérőszám hajhászás, valójában ezek soha nem fogják előre lendíteni a vállalkozásod. Sőt, hosszútávon csak ártasz vele, nem csak az oldaladnak, de magadnak is!

Én a fenntartható, önazonos kommunikációban és tartalomgyártásban hiszek, és hogy ezekkel fel lehet építeni egy őszinte és elkötelezett közösséget a márkád köré, függetlenül attól, hány követőd, lájkod van.

Mert nem a mennyiség, hanem a minőség számít!

Te mit gondolsz?

Ha szeretnéd te is megtanulni a tudatos és önazonos tartalomgyártást, csatlakozz a 3 hónapos egyéni mentorprogramomba, ahol teljeskörű elméleti és gyakorlati social media képzést kapsz!

További részletekért kattints a gombra!

Várkoly Enci

Social media manager &
brand designer